Logotyp a logomanuál

Logotyp a logomanuál

  • Návrh unikátního a poutavého loga a logotypu;
  • definice barevnosti a typografie pro jednotný vizuální styl;
  • zásady správného užívání loga v podobě přehledného logomanuálu;

Podrobnosti o službě

Logotyp = základ jednotného vizuálního stylu

Logotyp = základ jednotného vizuálního stylu

Návrh logotypu by měl vždy být prvním krokem při budování jednotného vizuálního stylu (JVS), jednoho z pilířů tzv. firemní identity (corporate identity). Od logotypu se odvíjí barevnost a typografie dalších prvků JVS jako jsou firemní tiskoviny, design webových stránek nebo vzhled a orientační systém poboček a kanceláří.

Jelikož se jedná o základní prvek vizuální komunikace, může mít nemalý vliv na úspěch společnosti. Nepodceňujte proto tuto problematiku a svěřte ji do rukou profesionálů.

Ukázky práce

Logotyp společnosti Fesoy

Logotyp společnosti, nabízející zajištění vratky DPH ze zahraničí.

Logotyp společnosti C&C Europe

Společnost C&C Europe se zabývá investičním softwarem. Logo ve formě dvou barevných lístků, připomínající sazenice rostliny metaforicky symbolizuje princip investování. 

Logotyp společnosti ILOD

Logotyp developerské společnosti ILOD.

Často kladené dotazy

Logotyp je zpravidla tvořen kombinací loga (nejčastěji charakteristický symbol) a nápisu (název společnosti, služby, produktu, ...). Logotyp tvoří naprostý základ firemní identity.

Logomanuál je soubor pravidel, jak správně logo a logotyp používat. Mezi jeho nejdůležitější součásti patří definice barevnosti v různých barevných systémech (RGB, CMYK) a standardech (Pantone, RAL), definice fontu, řezu nebo definice tzv. „ochranného prostoru“. Součástí dále bývají ukázky vhodného a nevhodného užití, příklady umístění na tiskovinách, reklamních předmětech apod. Logomanuál má nejčastěji podobu počítačového a/nebo tištěného dokumentu.

Logo = charakteristický grafický symbol.

Logotyp = nápis (název společnosti, služby, produktu, ...) nejčastěji doplněný o grafický symbol.

Jako příklad uveďme známou značku Nike. Samotná „fajfka“ je logo. „Fajfka“ společně s názvem společnosti je logotyp.

Držíme se zásady „v jednoduchosti je krása“. Loga která navrhujeme zpravidla působí jednoduchým, čistým dojmem. To ale neznamená, že takové logo vznikne za pár minut.

Návrh logotypu je do velké míry umělecká činnost. A k umělecké činnosti potřebujete inspiraci, nápad. Ten někdy přijde hned, někdy na něj musíme prostě počkat. Pak už je to řemeslo. Zkouší se různé symboly, barvy, fonty, řezy, proporce. Zpravidla jsme ale schopni dodat první návrh zhruba do týdne od konzultace.

Logomanuál nepatří mezi služby, o které by klienti projevovali obzvlášť velký zájem. Mnohdy je to ale chyba. Účelem logomanuálu je poskytnout jasný návod, jak logotyp a logo používat. Tento návod využijí zejména poskytovatelé služeb, kteří nejsou zároveň tvůrci logotypu, ale pracují s ním. Např. grafici, webdesignéři, DTP operátoři, pracovníci tiskáren nebo např. obchodní partneři.

V jakých případech se vyplatí vytvořit logomanuál? Logomanuál je vhodné si pořídit pokud:

  • důsledně dbáte na jednotný vizuální styl společnosti/služby/produktu;
  • budou s logem v budoucnu pracovat i jiní poskytovalé služeb než jeho tvůrce;
  • plánujete logo využít pro tiskoviny, reklamní předměty apod.

Jak probíhá spolupráce?

Sjednejte si bezplatnou konzultaci. Využít můžete kontaktní formulář nebo telefonní číslo +420 776 000 095. Preferujeme osobní setkání, pokud to ale není z nějakého důvodu vhodné, zvládneme konzultaci i po telefonu, e-mailu, Skypu apod.

Během konzultace probereme základní otázky týkající se logotypu, např. pro jakou společnost, službu či produkt je určen, jak má působit (vzbudit důvěru, provokovat, vyzývat k akci, ...), jaký styl bude nejvhodnější (moderní, retro, konzervativní, extravagantní, ...). Dále zkonzultujeme Vaši představu. Nebojte se na konzultaci připravit jednoduchý náčrtek nebo ukázky vhodného logotypu pro inspiraci.

Na základě získaných informací vytvoříme návrh logotypu s ukázkami různých variant a barevných provedení. Navzdory očekávání některých klientů raději rozpracujeme jeden či dva originální nápady, než abychom vychrlili hromadu „okamžitých“ nápadů. To umí i Google.

Každý návrh logotypu, který vytvoříme má své logické opodstatnění a vychází z našeho estetického cítění. Nicméně někdy se prostě nemusíme trefit do klientova vkusu. Pokud toto nastane, provedeme potřebné korektury, nebo zkusíme něco úplně jiného. Vždy se nakonec dopracujeme k oboustranné spokojenosti.

Logo domáme v univerzálním vektorovém formátu SVG + v dalších formátech a podobách dle Vašich požadavků.

Podle potřeby vytvoříme logomanuál adekvátního rozsahu. Vždy od nás dostanete alespoň definici použitých barev a fontů.

Kontaktujte nás

Mám zájem o...